úterý 2. února 2016

Ultralehký krém na akné


Hotový zázrak jako z lékárny:)


    Dokud nás smrt nerozdělí - já a mé akné. Troufám si tvrdit, že od svých 13 let jsem na obličeji měla snad všechny přípravky světa na zlepšení stavu pleti. Jen přetrpět pubertu a bude to dobrý, říkala jsem si:) A ejhle, je ze mě máma a pupínky mám jak školačka. Pouze s malou přestávkou v těhotenství, kdy jsem měla pleť konečně jako normální člověk, mě akné provází celý dospělý život. Mám prapodivný typ pleti, která je někdy mastná, někdy suchá nebo šupinkatá, ale zaručeně vždy ´poďobaná´. Na pleť mi nevyhovují hutné krémy, ale zase mám ráda pocit, že jsem se namazala a ne, že se krém vsákne ještě nerozmazaný na ruce:) Tento recept je něco mezi. Na akné pomáhá kombinace zinku, kterého není tolik, aby udělal na tváři bílou masku a tea tree olej, který vysušuje a dezinfikuje. A samozřejmě zázračné ojele z meruňky, arganovníku a rakytníku. A protože světe div se existují lidé, co jim hrozí vrásky a mají akné (jako já), tak jsem přidala ještě kyselinu hyaluronovou - takže pro mladší pleť lze vynechat.

Ingredience:



7 ml meruňkového oleje LZS (lze použít 10 ml pouze meruňkového oleje)
2 ml arganového oleje LZS
1 ml rakytníkového oleje ZSL
6 g emulgátoru Olivem
50 ml květové nebo destilované vody (já použila kojeneckou - no matka no)
2 g oxidu zinečnatého
8 kapek tea tree oleje
20 kapek konzervantu Cosgard
2 ml kyseliny hyaluronové (používám 1% roztok)
6 g univerzálního gelu na přípravu kosmetiky (nebo aloe vera gelu pokud vám zrovna nedojde jako mě)


Postup:

Do jedné nádoby si dáme destilku a zinek. Dáme do vodní lázně zahřát na 70°C. Do druhé nádoby si dáme emulgátor a oleje. Pomalu zahříváme na vodní lázni na 70°C. 

Olejová fáze.

Vodní fáze se zinkem.



Obě nádoby smícháme tak, že nalijeme vodu do oleje a přitom mícháme. Přidáme gel. Mícháme metličkou nebo jako já šlehačem na kávovou pěnu (mám ho vypnutý, protože to je krám a neutáhl by to ani v tak lehkém krému - ale míchám ručně). 

Obě fáze smícháme po dosažení 70°C.

A šleháme a šleháme.


Až směs zchladne na 40°C, tak přidáme zbytek ingrediencí (tea tree, kyselinu a konzervant. Mícháme,dokud nevznikne krémová konzistence. Výsledný krém je lehký a suprově se vstřebává. Pokud by byl na vás příliš výsušný, tak ho natírejte na postižená místa. (postižená místa to je výraz). 

Nutná fotka s máznutím na ruku:) Ne, fakt se dobře vstřebává.








Žádné komentáře:

Okomentovat